خودرو های آتش نشانی Angloco برای شرایط بسیار گرم و بیابانی قطر
- شناسه خبر: 16155
- تاریخ و زمان ارسال: 26 اسفند 1395 ساعت 10:07

مواجهه با گرمای سوزان تولید شده توسط شعلههای آتش، یکی از وظایف روزانه خودروهای آتش نشانی محسوب میشود. ولی وقتی این خودروها در شرایط گرم و خشک کشور قطر مورد استفاده قرار گیرند، بایستی برای سازگاری با این وضعیت ها بخوبی تجهیز شده باشند.
شرکت Angloco که در ساخت خودروهای آتش نشانی پیشگام بوده و از سال ۱۹۷۲ میلادی در یورکشایر غربی، مستقر گردیده است، در تولید خودروهای اطفاء حریق با کیفیت بالا برای خریداران سراسر جهان شامل منطقه کارائیب، آسیای شرقی و خاورمیانه تخصص دارد. لذا هنگامی که درخواست هایی برای یک خودرو اطفاء حریق چندمنظوره با مشخصههای عالی و بالابر نجات دریافت گردد، این شرکت کار خود را بخوبی انجام میدهد. مهندس Bob Auty، مدیر خرید و تدارکات Angloco توضیح میدهد: “این شرکت به مدت ۵۰ سال در زمینه مهندسی اطفاء حریق فعالیت داشته است. کاربران نهایی در قطر به خودرویی نیاز دارند که بتواند درجه حرارتهای بسیار زیاد شرایط بیابانی را تحمل نموده و همچنین در برابر آسیب ناشی از آب که موجب فرسودگی و زنگزدگی تجهیزات میشود، مقاومت نماید.”
این خودرو با بدنه آلومینیومی دارای یک سطح آنادیزه می باشد و در برابر الکتریسیته محافظت شده است که به طور طبیعی نیازی به رنگ آمیزی ندارد. با این وجود، به علت تمایل خریداران به روکاری مجدد، چالشهایی در مورد انتخاب نوع رنگ به وجود می آید که بایستی با فرآیند آندکاری سازگاری داشته باشد. Bob Auty عنوان میکند: “اتصال رنگ به زیرلایه آنادیزه برای ما یک فرآیند ناشناخته بود و محصولی که ما نیاز داشتیم باید مستحکم بوده بطوری که در هنگام انتقال خودرو به قطر و در زمان بهرهبرداری، شن و درجه حرارتهای بالا نتوانند موجب تخریب سطح آن شوند.”
خودروهای آتش نشانی Angloco برای شرایط بسیار گرم و بیابانی قطر
مهندس Andy Kidson، متخصص فروش فنی R-M، مجموعهای از آزمایشها و کارآزمایی ها بر روی سه زیرلایه در Angloco انجام داد(PP، GRP، و آلومینیوم). رنگ R-M Graphite HD نتایجی با کیفیت و پایداری بالا به دست میداد و فرآیند رنگآمیزی بر سطح خیس wet on wet process اعمالشده به عنوان فرآیندی با صرفه جویی زمانی مورد تائید قرار گرفت. Bob Auty عنوان نمود: “رنگ آمیزها به طور کامل این فرآیند را دنبال نموده و از آن استقبال کردند، چرا که موجب افزایش انگیزه و مطلوبیت رنگآمیزی آن ها می شد. اتاقک های اصلی به صورت ازپیش رنگ آمیزی شده به کارخانه وارد شده و آماده تولید بودند. رنگ R-M نه تنها باعث صرفه جویی در زمان میشد، بلکه سازگاری رنگی آن با استفاده از ابزار طیف سنجی تصویر، یک انطباق رنگ را بر اتاقک اصلی بازتاب می داد”.
The Pearl-Qatar Inaugurates its First Fire Station
به گفته Kidson: “ما در سراسر این کارآزمایی ها نشان دادیم که فرآیند رنگ آمیزی بر سطح خیس می تواند بدون کاهش کیفیت بالا که از Angloco انتظار می رود، در وقت و نیروی کاری صرفه جویی نماید. همچنین روکش R-M مستقیم بر فلز (DTM) را برای چارچوب صندلی استفاده کردیم که پس از ساخت، درون اتاقک جاسازی گردید. ما توانستیم آنچه که پیشتر در یک فرآیند سه مرحله ای انجام می شد را در یک مرحله انجام دهیم، به طوری که با حفظ پیروی از ضمانت ساختاری، ترکیب خمیر فولاد در پوشش نهایی مورد استفاده قرار گرفت. در نتیجه برای تولید همه چارچوب ها به اندازه نصف روز در زمان صرفه جویی شد.”
PLANNING AND DEVELOPMENT angloco
در مجموع، تولید خودروی اطفاء حریق، ۸ ماه و انتقال آن به قطر برای آغاز عملیات در بخش صنایع نفتی ۳۰ روز به طول انجامید. Auty بر این نکته تاکید دارد که کیفیت، انگیزه اصلی شرکت بوده و تحت تاثیر ملاحظاتی که تاکنون از سوی R-M دریافت نموده است، قرار دارد. وی در پایان عنوان می کند، “حمایت و پشتیبانی متخصصان فروش فنی R-M عالی است. گروه رنگ آمیزان مجرب ما در هر مرحله از این مسیر شرکت داشته اند. R-M یک طرح عملیاتی و یک دستورالعمل مکتوب برای رنگ آمیزان ارائه نموده است که توسط مراجع سلامت و ایمنی پشتیبانی می شود و کارآزمایی جاری محصولات R-M در مرکز مربوطه در Milton Keynes اجرا خواهد شد. ما با ساخت این خودروی اطفاء حریق اولیه، توانستیم به موفقیت بزرگی دست یابیم و بدنبال همکاری طولانی مدت و پویا با R-M هستیم.”