افتتاح نمایشگاه شوینده و بهداشتی در تهران
- شناسه خبر: 25451
- تاریخ و زمان ارسال: 26 مرداد 1399 ساعت 15:30
براساس هماهنگی های انجام شده از سوی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با مسئولین ذیربط، روز جمعه مورخ ۹۹/۵/۲۴ رأس ساعت ۹ صبح درب های سالن های تحت پوشش در نمایشگاه شوینده و بهداشتی تهران، جهت ادامه ی کار ساخت و ساز و چیدمان نهایی کالاها باز گردیدهاند.
ضمناً نمایشگاه ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه مورخ ۹۹/۵/۲۶ افتتاح رسمی خواهد شد.
مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران در حاشیه آغاز بکار بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده ، آرایشی ، بهداشتی گفت:
با حمایت جدی از تولیدات داخلی سلامت محور ، ظرفیت و توانمندی بالا و با کاهش واردات و ارز بری ، تمرکز بر تولید و مصرف فرآوردهای بهداشتی و آرایشی باید در الویت بوده باشد و رویکرد به سمت و سویی افزایش کیفیت تولیدکنندگان در رقابت با سایر کشورها و با برنامه ریزی برای توسعه صادرات محصولات داخلی با تکنولوژی و استانداردهای روز مد نظر قرار گیرد.
با اشاره به اینکه محصولات با کیفیت تر بهداشتی و آرایشی با سلامت و تندرستی مردم از کودکی تا سالمندی سرکار دارند افزود: در سطح جهانی ایران در مصرف مواد بهداشتی و آرایشی در رتبه زیر ده قرار دارد و با رویه محدودیت در واردات بی رویه ، وزارت صمت به دنبال تقویت زیر ساخت ها ، تسهیل سرمایه گذاری و حمایت از برندسازی ملی است تا در چرخه عرضه پر مصرف کشور با رفع نیازهای داخلی ، اشتغال زایی بالا در این حوزه به دنبال بازارهای هدف صادراتی نیز باشیم و طبق آمارهای رسمی با کاهش سن مصرف کنندگان ۳۰ درصد مصرف خاورمیانه متعلق به کشور ماست.
که با سیاست های درست ، واردات بیش از ۸۰ درصد لوازم بهداشتی و آرایشی برای تقویت داخلی سازی متوقف شده است
که در پی آن دست اندکاران و فعالان صنعتی داخلی مسولیت تولید و تامین مصرف داخلی با افزایش سطح کیفی و تنوع محصولات به روز تر و صادرات محور را بر عهده دارند.
و مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی رفع موانع ، تبلیغ فرهنگ سازی موثر ، بسته بندی مناسب و کیفیت افزایی را باعث کاهش قطع وابستگی به کالاهای مشابه خارجی دانست و ادامه داد: در بازار پر تنوع و پرشتاب جهانی ضمن رقابت باید در زنجیره تولید و عرضه الویت مصرف کنندگان نگاه به داخلی سازی و برندهای ملی معتبر باشد. تا ضمن کمک به رونق کسب و کارها ،برندسازی مناسب و معرفی محصولات داخلی فرهنگ استفاده از کالای مصرفی ایرانی در خانواده ها نهادینه شود.
نمایشگاه مواد شوینده ، بهداشتی و آرایشی را با سابقه ۲۶ دوره برگزاری موفقیت آمیز یکی از معتبرترین و بزرگترین نمایشگاه تخصصی پررونق و برند در نمایشگاههای داخلی دانست و در خاتمه اضافه کرد: برگزاری۴ روزه این نمایشگاه کمک موثری به تبادل اطلاعات ، هم افزایی ، بازاریابی ، توسعه تعاملات اقتصادی و تجاری با عرضه و نمایش آخرین دستاورد ها می نماید و در راستای تحقق جهش تولید زمینه رشد و رونق روز افزون را فراهم می نماید.