ساختار تخته داربست
- شناسه خبر: 22015
- تاریخ و زمان ارسال: 11 تیر 1397 ساعت 12:00
ساختار تخته داربست
میزان خمیدگی یا خمش مجاز برای الوار یک شصتم طولالوار می باشد.
• کارگر باید از میزان خمش اگاه باشد چون می تواند تشخیصدهد که چه زمانی سکو کار بیش از اندازه بارگذاری شده است.
تست خمش تخته
در صورت وجود از دستورالعمل سازنده استفاده شود
از دو
نتیجه تست
تخته به اندازه محاسبه شده خم و پس از تخلیه بار صاف می شود
تخته با صدای ترک و شکستن بالا و پایین می رود
تخته خم شده و پس از تخلیه بار صاف نمی شود
نقص در تخته ها
تخته ترک خورده یا دارای شکاف طولی
تخته آغشته به روغن یا مواد شیمیایی
تخته های اسیب دیده و یا خیلی کهنه
تخته دارای میخ زاید
تختخه تاب برداشته و یا از شکل افتاده
تخته ای که تسمه صدمه دیده داشته باشد.
بازرسی
داربست هر هفته توسط ناظر داربست بررسی شود و نتیجه آن در دفتر ثبت شود.
سکوی کار بایستی همیشه باز و خلوت باشد.
حداقل پهنای راه عبوری سکوی کار برای ۵ الوار ۴۳۲ میلیمتر است.
حداقل پهنای راه عبوری سکوی کار برای ۶ الوار حداقل ۶۳۵ میلیمتر است.
هرگونه اعمال تغییرات در ساختمان داربست بدون اطلاع داربست بند ممنوع است.
داربست فقط برای کاری که تعریف شده مورد استفاده قرار گیرد نه کار دیگر!هر نوع حادثه و آسیب به ساختمان داربست نظیر ریزش، کج شدگی، برخورد ماشین، کنده شدن کانال زیر پای ههایداربست و … به داربست بند اطلاع داده شود.