وابستگی جان و سلامت مردم به لوازم آتش نشانی
- شناسه خبر: 2267
- تاریخ و زمان ارسال: 20 تیر 1394 ساعت 12:07

ایمن شعله ایرانیان، جناب خانزاده:
لطفا خودتان و مجموعهتان معرفی کنید؟
مجموعه ایمن شعله از سال ۱۳۷۲ با مدیریت برادران خانزاده در زمینه تولید کلیه تجهیزات آتشنشانی و واردات قطعات اصلی آتشنشانی از شرکتهای آلمانی، فرانسوی و چند شرکت اروپایی دیگر مشغول به فعالیت است.
عمده مشتریان شما چه کسانی هستند؟
اکثر شرکتهای نفتی، پتروشیمی، گاز، بنادر، نیروگاهها و سازمانهای آتشنشانی شهری و صنعتی از عمده مشتریان ما هستند.
وضعیت بازار در زمینه آتشنشانی را چگونه ازریابی میکنید؟
الحمدالله وضع بازار خوب است. باتوجه به اینکه همکاران ما در این زمینه در سطح بازار زیاد شدهاند ولی به دلیل نداشتن اطلاعات کافی یا کامل نتوانستهاند روی روند بازار تاثیر خاصی بگذارند.
اتحادیه را چگونه ارزیابی میکنید؟
اتحادیه نسبت به سالهای قبل خیلی قویتر و فعالانهتر عمل کرده است و کسانی که الان در راس کار قرار گرفتهاند، افرادی هستند که مسئولیتپذیرند و این کار را به نحو احسنت انجام میدهند. البته نباید توقع داشت که بتوانند بازار را کاملا اداره کنند. چرا که افراد و فروشگاههایی هستند که هنوز تحت نظر اتحادیه کار نمیکنند و اینها به صنف آسیب میزنند.
از کارفرماها در زمان خرید چه انتظاری دارید؟
اشخاصی که برای خرید تجهیزات به سطح بازار میآیند، باید آشنایی و اطلاعات خیلی خوبی در این زمینه داشته باشند. چرا که آتشنشانی یکی از رستههایی است که با جان و سلامتی انسانها ارتباط مستقیم دارد و کوچکترین اشتباه میتواند عواقب خیلی بدی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل کسانی که در راس مدیریت آتشنشانی یک مجموعه قرار میگیرند و یا مسئول خرید هستند، باید دارای اطلاعات کامل باشند. این اطلاعات را هم ما حاضریم به آنها بدهیم. با ما تماس بگیرند، ایمیل بزنند و حتی بیایند و از مجموعه ما که تقریبا یک نمایشگاه دایمی تجهیزات تخصصی آتشنشانی است، بازدید کنند.
شما از رسانههای این صنعت چه توقعی دارید؟
الان مجلات مختلفی در حوزه آتشنشانی چاپ میشوند که نتوانستهاند تأثیر زیادی در فروش خوب بگذارند. منظور من از فروش خوب، فروشی است که آگاهانه و از روی اطلاعات منتشرشده در مجلات باشد. البته مجله مهندسی حفاظت از حریق با بقیه فرق دارد و آنهم این است که آقای غلامیان بهعنوان سردبیر، خودش آتشنشان است، تدریس میکند و از نقاظ ضعف این صنعت آگاه است. خیلیها ایشان را میشناسند. ولی من سطح توقعم از نشریات خیلی بالاتر از این است. باید بیشتر به مخاطبینتان اطلاعات فنی بدهید. گزارشهای تخصصی از بازار تهیه کنید. محصولات جدید را معرفی کنید. با کارفرماها مصاحبه کنید. در مجموع مثل مجلات سایر صنفهای دیگر، قوی کار کنید و سعی کنید بیشتر از این روی این بازار تأثیرگذار باشید.